Positivitet!

Okej, jag ska inte bara skriva blogg när det går dåligt så dags för glädjande nyheter!
 
Dagen började med att jag vaknade efter en hel natt med ostörd sömn. (HAAAALELUJA) Det vet jag inte när det sist hände. Har haft en otroligt dålig sömnkurva det senaste men eftersom jag, förra natten, bara fick 3 timmars sömn och höll igång konstant mellan 8 och 21 igår så var jag död när jag kom hem vid 22.30. Jag la mig med en gång och somnade runt halv 12. Jag vaknade vid nio imorse och var utsövd. Otroligt.
 
Jag började dagen med att göra mig redo till att ringa till csn och tjata igen men tänkte att jag nog borde gå in och titta på min sida så inget har ändrats där. Då fick jag världens lyckorus när jag läste:
Nästa insättning - preliminärt 12 jan - 59 990 kr.
Ja, ni läste rätt - femtioniotusenniohundranittio kronor.
Say whaaat?!
Jag kommer alltså få hela terminens insättningar på en gång. Så på måndag har jag 60 000 på mitt konto?! HAHA. Okej.
Nu har de inte skickat något mail än men det står nästa insättning och att de har fattat ett beslut vilket jag tolkar som att jag får det. Helt otroligt vad det hjälper när man är envis och inte ger sig.
Detta är ju också en utmaning, jag måste vara duktig och hålla i pengarna tills i sommar. Men shit! Detta löser så mycket. Jag slipper låna pengar till deposition!!! Underbart!
 
Detta gjorde min dag så efter det har jag varit sjukt effektiv med skrivandet av min Engelska portfolio. Jag har äntligen fått tag på min coordinator så hon håller på att undersöka saker och ting och vi ska möjligtvis ha möte imorgon.

Dessutom mailade jag min lärare från gitarrkursen och frågade om när jag får reda på betyg/om jag behöver göra kompletteringar. Fick svaret:
 
Håller på med betygen, kan inte säga ditt ännu, men du behöver inte komplettera något så släpp detta och ladda för England!!
 
Score!!
 
Nu sitter jag och väntar på mail från coordinatorn och från England. Det finns en liiiiten chans att de har ett rum från skolan till mig. Fick mail vid 13.30 om att de har tre rum och det är först till kvarn. Jag skrev tillbaka 14.00, direkt när jag såg det. Så håll tummarna. Jag vågar inte hoppas, detta hade bara varit en stor bonus!
 
Saker ordnar sig kanske ändå. Idag är en bra dag i alla fall. Tänk vad positiva händelser gör med inställningen. När något går som jag vill. Otroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0