Motivation

Nu är jul och nyårs-tider över.. Det är dags att sätta igång med mitt liv. Hösten har mest varit en dimma av kaos. Mycket har jag nog skapat själv och förvärrat, men det är så jag hanterar jobbiga händelser. Jag vet inte på vilket annat sätt jag annars skulle kunna hantera det. Men nu går livet åt rätt håll, och det har jag bestämt mig för att det ska göra i fortsättningen också.

Det jag behöver göra är att hitta något jag kan fokusera på så jag inte flyter bort i mina tankar och tänker för mycket på de jobbiga sakerna som har hänt. Jag ska absolut inte stänga de ute, de måste bearbetas. Men nu är det tid för glädje och hopp!

Jag ska börja träna på riktigt. Jag ska lägga min "onda" energi i träningen. Det jag först måste göra är att bara få in det i min vardag, sen går det lite av sig själv. Sen SKA jag sova bättre! Jag mår sämre när jag sover dåligt och på fel tider, så det måste ordnas. Sedan ska jag också prioritera skolan så gott jag kan. Det är viktigt, det är mitt mål i livet. Så varför inte sätta det högt upp på listan?

Något jag måste tona ner är mitt behov för närhet och bekräftelse. Jag måste lära mig att leva mitt liv utan någon bredvid mig innan jag kan släppa in någon långt inne. Det har blivit alltför mycket fram och tillbaka nu. Stopp!

Dessutom ska jag springa vårruset i Maj. Nästa år blir det milen. 2019 blir det Maraton i New York med Aggi!! 30 års present till oss själva, det är vi fan värda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0