I'm always gonna want to blow your mind :)

Jag är i Stoneleigh! Jag sitter just nu i min gamla säng och myser med datorn. Tyvärr så har jag inget internet på den för tillfället, vet icke lösenordet! Men förhoppningsvis smsar Jay eller Naina tillbaka så fort som möjligt så jag kan leka på internet. Tihi.

 

Resan hit var ju spännande. Jag började åka 9.16 med tåg till Nässjö, bytte där till x2000 till Köpenhamn. Var framme i Köpenhamn runt 20 i 2. Jag kände mig helt vilse på stationen i Köpenhamn, det är ju inte direkt så att jag brukar hänga där. Men jag köpte mcdonalds, satte mig och åt, men orkade bara en cheeseburgare.. Nerver? Kan varit. Sen begav jag mig för att hitta platsen där bussen skulle vara. Jag fann den direkt, vilken betydde att jag var tvungen att stå där och vänta ungefär en timma innan bussen skulle gå, skoj ju. Jag promenerade runt med min packning och hade koll på bussarna, blev lite orolig när bussen inte kom på länge, men tillslut så.. Det var inte fler än ungefär 13 pers på bussen, skööönt! Vi åkte iväg genom hela danmark, över till tyskland. Stannade och skulle äta vid 9-tiden på ett ställe där dom vägrade prata engelska. Jag skaffade två nya vänner, Johanna och Erika, som också var med på bussen. Skönt att ha lite sällskap.

Efter mat var det bussdags igen. Vi satte på en film, Mr and Mrs Smith, och sen var det sovdags. Kul var ju också att en av busschauffören helt plötsligt öppnade fönstret så det blev svinkallt och tände ciggen där när han satt och körde. Ehm, kändes ju oerhört säkert. Men vi överlevde ju iaf.

Genom natten åkte vi genom Tyskland, in i Holland, vidare in i Belgien och till sist Frankrike där vi skulle ta färjan ifrån. Calais – Dover åkte vi. Vi kom på färjan runt halv 9 svensk tid. Kul ju, färja som gungar när man är hungrig och trött. Det var inte en hit. Ännu mindre hit var det när vi närmade oss London och vi stod i trafikkö i flera timmar. Vad som skulle tagit 2 timmar tog runt 4-5 timmar istället. Det var bara att hålla god min medan vi kollade upp i luften och såg flygplan efter flygplan flyga förbi.. ehm.

Skönt var det i alla fall när jag till slut kom tillbaka till Stoneleigh, runt 2 engelsk tid, och fick duscha. Skönaste duschen ever ska jag säga er! Underbar.

 

Det känns bra att vara tillbaka, sjukt mysigt att träffa familjen igen. Pojkarna har varit övermysiga :D Krishan kramas och pussas hela tiden. Me like!

Har förresten redan skaffat en ny vän. Om jag kommer ihåg rätt heter hon Katarina (?) och bor i familjen som Laura och Dana bodde hos sist jag var här. Han är tysk, precis som dom :)

Jag slapp för övrigt att städa idag! Dom tyckte inte det var rättvist mot mig. Haha. Så idag tvättar jag och lite så. Jag vill ha tillgång till internet dock! :O Störande.

Adios mina kära vänner. Hoppas ni har det bra i Sverige. Förresten så har vi praktiskt taget sommar här! Det snöade i Sverige i onsdags när jag åkte igenom, man kan ju inte annat än att känna sig lycklig i detta.


Kommentarer
Postat av: jessie

Låter som en toppenresa,Gabbi! Haha Tänk va många länder du sett på kort tid,hihi! Ha nu 3 super härlig månader och blogga så vi vet vad du pysslar med! Hälsa familjen från Jessica from swedeeeeen!

Kraaaam

2010-04-23 @ 17:15:46
URL: http://jessy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0