You can''t break a broken heart

Efter att ha legat i sängen i någon timma och försökt vakna till och komma upp börjar jag tänka på min hälsa, min kropp och vad som egentligen har hänt med den..

Jag kom att tänka på en händelse som inträffade sig sommaren 2012. Jag var med min dåvarande pojkvän (C) med hans familj i deras sommarhus i Danmark. Vi hade en jättemysig vecka och jag trivdes i deras sällskap, kände mig bekväm och accepterad.
Denna speciella händelsen som fick mig att tänka till var när jag och C skulle laga mat till hela familjen. Vi hade tidigare bestämt att vi skulle alla ha en dag var som vi lagade mat och nu var det vår tur. Vi lagade fläskfilé i gräddsås med potatisklyftor. Som vanligt när det gällde såna här saker kände jag mig inte helt bekväm. Jag fick lite prestationsångest och var rädd för att göra fel.
Jag hade på mig bekväma kläder, joggingbyxor, vitt linne och en tröja över. Vi gick alla runt i avslappnade kläder, det var ju ändå semester. Många gick runt i bara shorts/bikini.. Men så bekväm var inte jag med tanke på att min kropp inte såg ut som de andras kroppar gjorde. De var i bra form, platta magar m.m..
Tillbaka till matlagningen... Det var sommar och blev varmt i köket. Eftersom jag dessutom var lite stressad blev jag väldigt varm och tog av mig tröjan. Tänkte inte så mycket på det eftersom jag kände mig bekväm i sällskapet och jag hade ju ändå ett linne på mig fortfarande till skillnad från många andra.

När maten sedan var nästintill färdig ser C på mig och frågar om jag inte ska ta på mig en tröja över när vi äter.
Som jag kommer ihåg det blev jag blek i ansiktet, tårögd och gick iväg för att ta på mig en tröja även om jag var jättevarm efter att ha lagat massa mat till hans familj. Han märkte att jag blev ledsen men tyckte att jag överreagerade i min reaktion.


När jag nu tänker tillbaka på detta blir jag så jävla irriterad. Inte bara på honom utan på mig själv. Detta var 10 månader innan vi gjorde slut. Och detta var inte första gången som han fick mig att känna mig obekväm i min egen kropp runt andra. Det var inte första gången som han fick mig att känna mig oattraktiv.
Jag gick alltså i över 10 månader i ett förhållande där jag kände mig oattraktiv. Jag gick i ett förhållande där jag kände att min partner inte alls tyckte jag var fin som jag var.

Jag är medveten om att jag gick upp i vikt under vårt förhållande. Men det är fan inte okej att få sin partner att känna sig som jag kände så länge. Det är inte okej!

Jag vill leva ett hälsosamt och lyckligt liv. Jag vill gå ner i vikt och komma i bättre form. Men denna gången gör jag det för min skull, inte för någon annan!

Kommentarer
Postat av: Aggi

världens finaste gabbi <3

2014-01-06 @ 15:58:48
URL: http://fruvinterlykke.se
Postat av: Linnéa

DU är fin och har alltid varit fin, precis som du är! <3

2014-01-06 @ 20:19:10
Postat av: Mimmi

är så förbannad nu att jag skakar och knappt kan skriva. världens. finaste. gabbi. <3

2014-01-07 @ 02:43:55
Postat av: Jessica

Fy så elak av honom! Så säger man bara inte. Du är en av de modigaste människor jag har träffat. När du bestämmer dig för något så fixar du det!
❤️

2014-01-09 @ 01:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0