Use somebody

Nu var det måndag igen då. Jag sitter i mitt rum i Stoneleigh och funderar på livet. Det är ganska spännande ändå när man tänker efter. Tänk vad mycket man kan få vara med om i livet. Det är ju underbart.

Helgen har varit fullspäckad.
I fredags hade vi filmkväll med familjen :) mysigt. Vi kikade på Nanny McFee, jag gillar den verkligen.
På lördagen var det dags för picnic med familjen Chauhan och Jay's sida av släkten. Oerhört spännande att gå på picnic med 15 indier. Haha. All denna mat! Hjälp alltså. Supermysigt hade vi verkligen. Och mätt blev man.
Vi åkte till Richmond Park. Hade aldrig varit där innan, men det var fint. En stor park där det springer lösa rådjur runtomkring en. Man kan också hyra/ta med sig cyklar och cykla runt parken, bra träning!
Hela Jay's sida av släkten var med och vi åt, lekte lekar och spelade Rounders. Lite som brännboll, men svårare regler vilket jag fick erfara endel. hahaha. Det gick väl inte sådär jättebra för mig kan jag väl inte påstå. Att slå var inga problem, men att fånga och bränna. Ehm, inga kommentarer! Vi spelade killarna mot tjejerna! Haha, vi var mycket värre på att skrika och tjoa, vuxna värre än barnen. Jag lekte med lilla Helena också! Hon är 15 månader nu, så sjukt söt. Skulle såklart springa omkring men är inte så värst stabil än så hon ramlade hela tiden. Goding :)
Efter picnicen åkte alla hem hit och åt ännu mer mat och bara chillade. Jag var sjukt trött. Men sen ringde Leon, en jag har snackat med på internet ett tag, och sa att han var i närheten på väg hem och kunde komma förbi en snabbis och hälsa, vilket han sen gjorde :) trevlig människa, hade mycket att säga och frågade mycket. Munnen gick i ett, haha, men trevlig var han! :)

Igår, söndag, åkte jag in till London. Mitt älskade London, jag har saknat dig. Jag hade iaf bestämt att jag skulle möta upp Bogdan, en rumäsk (heter det verkligen så?) au pair som bor i Sutton, inte så långt från mig, och med Ilker, en turkisk au pair som jag träffade några gånger förra året. Båda killar, vilken var sjukt skoj! båda var sena såklart, så medans jag väntade gick jag runt vid London Bridge och helt plötsligt ser jag en folksamling som kikar ner från bron. Juuuust det, det är ju London Marathon. spännande :) Så jag stannade och kollade lite jag med medans jag väntade.



Sen kom dom i alla fall, först Ilker, sen Bogdan. Bogdan var lite småblyg i början och sa inte så mycket, men sen när han väl kom igång så! Haha. Vi började gå.. och vi gick och gick och gick, mina fötter gör sjukt ont idag ska jag säga er! Vi gick från London Bridge till shakespears Globe, till Millenium Bridge, till St Pauls.. Köpte Kaffe och sånt där, gick vidare.. visste inte riktigt var vi var men jag tog oss på banan igen såklart ;) Och vi gick.. och gick.. Tillslut till covent garden där vi tog tunnelbanan till Marble Arch där jag hade lovat en lettisk tjej, Maija, att jag skulle möta henne :) Vi kom dit och hon var försvunnen. Haha. Så vi gick och satte oss i Hyde Park för vi var ju lite småtrötta.. ehm.


Sen kom hon och ville inte sitta där, så vi gick genom hela Hyde Park och vidare.. Sen skulle visst Maija åka hem så hon tog tuben vid Green Park och vi gick vidare... vi gick och gick.. Bestämde oss för att gå till O'neils vid Leicester square och äta och ta en drink. Så det gjorde vi. På vägen fick vi ballonger vilka var väldigt roliga att leka med på vägen till puben. Haha. Tur som sjutton att vi hade mycket att prata om..
Köpte hamburgare och WKD Blue på O'neils, lovely! :) sen gick vi vidare... till Covent Garden igen, satte oss där en stund tills vi bestämde oss för att gå vidare.. Haha. Denna gången blev det Trafalgar Square där vi satt och prata en stund.

Då började det dock regna och klockan var runt 9 så vi tog vårt pick och pack och åkte hem. Jag åkte med Bogdan så han skulle hitta hem, haha, snäll jag är :D Sen fick jag stå i Clapham och vänta en evighet på mitt tåg! Blä. Men jag ringde till Billy och pratade med honom en stund, det hjälpte ju faktiskt. :)


Idag är jag trött och har ont i fötter och ben! Haha, jag förstår inte varför!?
Jag borde förmodligen äta något och duscha snart.. Jag funderar på om jag ska ta en liiiten tupplur, bara 20 min.. Kanske. hum. 2 timmar kvar tills dom slutar. hinner jag? 10 min kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0