Back to good

Efter tenta-pluggande sen sjukdom är jag nu tillbaka. Jag beklagar att jag har haft ett så långt uppehåll. Det bara blev så.

Vad har hänt sen sist, förutom sjukdom och tenta?
I skolan har vi börjat med en ny kurs. Det är dags att lära oss hur man lär ut matematik. Väldigt intressant faktiskt. Vi får lära oss om bedömning och liknande. Jag känner mig otroligt motiverad faktiskt. Jag tror det är för att allt annat börjar släppa. Allt det mörka. Allt det onda. Jag har mer plats i min hjärna för ny information. Känns bra.
Dessutom är det dags för VFU, alltså praktik, i fyra veckor med start på måndag. Jag är otroligt spänd över det, lite nervös också. Det ska bli jättekul. Nu ska jag faktiskt få stå framför en hel klass och undervisa. Jag ska faktiskt få försöka lära de någonting. Spännande.

Det är mycket planerat de närmsta två månaderna. Jag ska till syrran i helgen, till Sofia en hel helg i februari, mamma och lillasyster kommer hit, jag ska se Backstreet Boys i Mars med Jessica och jag ska till Norge en sväng i slutet av mars.
Längtar till aaaaallt!!! Jag ska bara klara av att hålla vardagen i shack också. Och ha pengar till att äta. Men det ordnar sig alltid.

Kommentarer
Postat av: Aggi

Woho, livstecken!!! Lycka till på praktiken:)

2014-01-29 @ 15:19:15
URL: http://fruvinterlykke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0